fbpx

Wskazówki dotyczące aktywności fizycznej oraz odżywiania dla zdrowia Twojego dziecka

Table of Contents

Nadwaga jest niezdrowa. Niedowaga niesie ze sobą również zagrożenia dla zdrowia. Badania dowodzą, że około 80% dzieci z nadwagą wyrasta na otyłych. Zwiększa ryzyko raka i może prowadzić do wyśmiewania i niskiej samooceny u dzieci. A Ty chcesz, aby Twoje dziecko było zdrowe.

Zatrzymaj się na chwilę i pomyśl o swoich aktywnościach fizycznych i nawykach żywieniowych. Co byś o nich powiedział? Czy chciałbyś, aby twoje dzieci miały takie nawyki jak twoje, czy może mogłyby zrobić to lepiej? Jak sprawić, by dzieci były aktywne i miały dobre nawyki żywieniowe?

Wskazówki dotyczące aktywności fizycznej oraz odżywiania dla zdrowia Twojego dziecka :

  1. Porozmawiaj ze swoimi dziećmi o tym, jak ważne jest bycie zdrowym. Naucz je, że różne rodzaje żywności dają różne rodzaje energii. Pomóż im zrozumieć, że jeśli chcą być duże i wysokie, potrzebują budulca – pokarmu z naturalnymi składnikami odżywczymi.
  • Pomóż im zrozumieć, że muszą codziennie ćwiczyć lub ruszać się. Przekonaj je, że kiedy to zrobią, będą mniej chorować i będą miały więcej czasu na zabawę z przyjaciółmi.
  1. Zachęcaj do codziennych ćwiczeń. Możesz powiedzieć swoim dzieciom, aby ćwiczyły aktywnie. Ale bardziej skuteczną metodą jest aktywność o różnych porach dnia. Mogą nawet tego nie zauważyć.
    • Możesz powiedzieć im, żeby wyprowadziły psa lub zabrać je na plac zabaw, aby mogły pobawić się z przyjaciółmi. Wspinaczka lub huśtanie się na małpich drążkach może pomóc wzmocnić ich mięśnie.
  • Wybierz się z nimi na spacer przed lub po obiedzie.
  • Zaskocz ich prezentami, które mogą wykorzystać do ćwiczeń, takimi jak rowery i deskorolki. Mogą nawet używać ich jako środka transportu do szkoły, zamiast ciągłego ich podrzucania.
  • Spraw, by ćwiczenia były zabawą. Naucz je swoich ulubionych aktywnych gier lub sportów. Włącz jakąś taneczną muzykę i grajcie do niej.
  • Rzuć im wyzwanie, aby pokonali cię w wyścigu. Sporty zespołowe, takie jak koszykówka, piłka nożna, pływanie i karate, również są fajne.
  1. Ogranicz niezdrowe i kaloryczne pokusy. Kontroluj, jakie produkty spożywcze kupujesz i jesz. Dostępność wysokotłuszczowych, słodkich lub słonych przekąsek uniemożliwi dzieciom rozwijanie zdrowych nawyków żywieniowych.
  • Dzieci w naturalny sposób jedzą to, co jest dostępne w domu – miej zawsze pod ręką owoce, warzywa, chude mięso i białka.
  • Można też poznać przepisy na zdrowe przekąski i wspólnie je przyrządzać.
  1. Ogranicz czas przed ekranem. Co często robimy, oglądając coś na telefonie, komputerze lub telewizorze? Bezmyślnie podjadamy. To nie jest dobry nawyk, aby zachęcać swoje dzieci. Kiedy nie mają nic do roboty, zachęć je do zajęcia się innymi rzeczami niż oglądanie ekranów.
  1. Jedzcie rodzinnie. O ile nie mają specjalnych problemów dietetycznych, powinni jeść to, co pozostali członkowie rodziny. Dzieci chętniej jedzą owoce i warzywa, jeśli widzą, że wszyscy to robią.
  • A co jeśli Twoje dzieci są przeciwne wspólnemu jedzeniu? Będą bardziej chętni, jeśli spróbujesz zaangażować ich w proces przygotowywania posiłków. Możesz zachęcić je, aby od czasu do czasu zapraszały przyjaciół na kolację, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że będą chciały zjeść z rodziną.
  • Inną ważną wskazówką jest unikanie wykorzystywania czasu posiłków jako okazji do wygłaszania wykładów.
  1. Ćwicz kontrolę porcji. Szkolenie to pomaga dzieciom jeść to, czego potrzebują, a nie tylko dlatego, że chcą. Podawaj jedzenie na mniejszych talerzach, aby posiłki wyglądały na większe. Podawaj je na blacie, a nie na stole jadalnym.
  • Jeśli jedzenie jest na wyciągnięcie ręki, będą zachęcani do wyciągnięcia ręki na kilka sekund, ale jeśli jest na ladzie, zastanowią się dwa razy.

Celem jest utrzymanie dzieci w zdrowiu, a nie głodzenie ich. Upewnij się, że otrzymują zdrowe, zbilansowane posiłki. Nie zapomnij pochwalić swoich dzieci za ich wysiłek w posłuszeństwie.

Pracując nad pomaganiem im, upewnij się, że pomagasz także sobie. Nie ignoruj ​​swojego zdrowia. Twoje dzieci potrzebują cię żywego. Kochasz je bardzo, więc pomóż im rozwinąć zdrowe nawyki, z których będą korzystać przez całe życie.

O Mnie

Podczas gdy większość chłopaków w Polsce w połowie lat 90. interesowało się grą w piłkę na szkolnym boisku, dla mnie fascynujące były pisma komputerowe... (Kliknij po więcej)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Udostępnij:

Powiązane artykuły

Horacy stoicyzm

Horacy stoicyzm

Wprowadzenie do Horacego i stoicyzmu Horacy, znany również jako Quintus Horatius Flaccus, to rzymski poeta liryczny z okresu złotego wieku

Read More
Seneka stoicyzm

Seneka stoicyzm

Wstęp do Stoicyzmu i Seneki Stoicyzm to filozofia, która ma swoje korzenie w starożytnej Grecji. Została ona zapoczątkowana przez Zenona

Read More