fbpx

Szczęście jest wyborem. Jak wybrać szczęście

Table of Contents

Kiedy większość ludzi myśli o szczęściu, zakłada, że ​​jest to coś, co im się przydarza. Nie wierzą, że mogą wybrać szczęście, ale jest to wybór, którego dokonujesz każdego dnia.Możesz kontrolować swoje myśli i emocje i decydować o byciu szczęśliwym.

Oto sześć sposobów, które pokazują, że szczęście jest wyborem:

  1. Ty decydujesz, gdzie skoncentrować swoją energię. To, na czym się koncentrujesz, ma znaczący wpływ na twoje szczęście. Na przykład, jeśli zdecydujesz się skupić na negatywach, zauważysz wszystkie złe rzeczy w swoim życiu i będziesz nieszczęśliwy. Jeśli jednak skupisz się na pozytywach, będziesz optymistycznie patrzeć na swoje życie.
  • Skupienie się na pozytywnych aspektach życia pokazuje mózgowi, że większość rzeczy układa się dobrze. Każdy dzień może przynieść wiele rzeczy, które wspierają nasze szczęście.
  • Ale odwrotnie, kiedy skupiasz się na negatywach, twój mózg automatycznie przechodzi w tryb przetrwania i martwi się wszystkimi rzeczami, które mogą pójść nie tak.
  • Badania pokazują, że pozytywne myślenie może poprawić twoje zdrowie!Na przykład jedno badanie wykazało, że ludzie, którzy mieli pozytywne nastawienie do życia, byli mniej narażeni na śmierć z powodu chorób układu krążenia.
  • Kiedy zdecydujesz się skupić na pozytywach, przejmujesz kontrolę nad swoim życiem.
  1. Ty decydujesz, jak reagujesz na sytuacje. W życiu będziesz musiał stawić czoła trudnym problemom, ale to, jak na nie zareagujesz, ma znaczenie. W trudnych czasach niektórzy ludzie skupiają się na wszystkich negatywnych aspektach swojego życia i stają się nieszczęśliwi.
  • Inni wolą skupiać się na pozytywach i mogą zachować silne poczucie szczęścia i dobrego samopoczucia podczas ustalania rozwiązań swoich problemów.
  • Kiedy decydujesz, jak reagujesz na sytuacje, wybierasz, jak chcesz się czuć. Na przykład, jeśli zostaniesz zwolniony z pracy, możesz skupić się na negatywach i użalać się nad sobą lub skupić się na pozytywach i zobaczyć w tym szansę na znalezienie lepszej pracy.
  • Daj przykład innym. Kiedy decydujesz się być szczęśliwym, inspirujesz ludzi wokół ciebie, aby robili to samo pomimo napotykanych trudności.
  • Reaguj zamiast reagować.Kiedy reagujesz na sytuację, zwykle działasz pod wpływem emocji i nie myślisz jasno. Kiedy reagujesz na problem, podejmujesz świadomą decyzję, jak działać.
  1. Kontrolujesz swoje myśli. Twoje myśli mają ogromny wpływ na twoje szczęście. Jeśli chcesz być szczęśliwy, musisz przejąć kontrolę nad swoim życiem i zdecydować, jak chcesz myśleć. Tylko wtedy będziesz w stanie zachować swoje szczęście.
  • Bądź świadomy swoich myśli. Pierwszym krokiem do kontrolowania swoich myśli jest uważność na nie. Kiedy jesteś świadomy swoich myśli, możesz zadać sobie pytanie, dlaczego o nich myślisz.
  • Ćwicz pozytywną rozmowę wewnętrzną. Jednym ze sposobów kontrolowania myśli jest praktykowanie pozytywnego mówienia do siebie. Zamiast mówić do siebie negatywnie, zmień narrację. Na przykład, zamiast mówić: „Jestem taki gruby”, powiedz: „Jestem zdrowy i kocham swoje ciało”.
  • Mądrze wybieraj myśli. Innym sposobem kontrolowania swoich myśli jest ich wybieranie. Gdy przedstawisz pomysł, zadaj sobie pytanie, czy jest on pomocny, czy szkodliwy. Jeśli jest destrukcyjny, odpuść.
  • To, o czym pozwalasz sobie myśleć, ma znaczący wpływ na twoje szczęście. Możesz myśleć o wesołych rzeczach lub myśleć o smutnych rzeczach. To zależy od Ciebie!
  1. Możesz zmienić sposób myślenia. Jeśli chcesz być szczęśliwy, możesz zmienić perspektywę. Wiele osób uważa, że ​​szczęście jest czymś, z czym się rodzisz i czego nie możesz kontrolować. Jednak to nieprawda! Możesz wybrać szczęście, zmieniając sposób myślenia.
  • Pierwszym krokiem do zmiany nastawienia jest wybór bycia szczęśliwym. Zdecyduj, że będziesz szczęśliwy, bez względu na wszystko.
  • Życie postawi Cię przed problemami. Możesz jednak zdecydować się patrzeć na świat z nastawieniem „szklanka do połowy pełna” lub „szklanka do połowy pusta”. Ty decydujesz.
  • Zapisz swoje negatywne myśli w dzienniku, aby określić, kiedy i dlaczego masz te myśli.Kiedy zrozumiesz, dlaczego masz negatywne myśli i uczucia, możesz stworzyć plan zdrowego przetwarzania myśli.
  • Zobacz terapeutę. Negatywne nastawienie może wynikać z traumy z dzieciństwa lub dorosłości. Profesjonalista może zapewnić narzędzia, które pomogą zmienić nastawienie z negatywnego na pozytywne.
  1. Możesz zmienić swoje zachowanie. Twoje zachowanie wpływa na twoje szczęście. Jeśli chcesz być szczęśliwy, musisz wybrać działanie, które sprawi, że będziesz szczęśliwy.
  • Mądrze wybieraj swoje działania. Kiedy nadarza się okazja, zadaj sobie pytanie, czy sprawi ci to radość. Jeśli odpowiedź brzmi „nie”, nie rób tego!
  • Zrób listę rzeczy, które sprawiają Ci radość i staraj się robić przynajmniej jedną z nich każdego dnia.
  • Unikaj ludzi, którzy cię poniżają. Nie ma powodu, aby trzymać w swoim życiu ludzi, którzy czynią cię nieszczęśliwym. Jeśli ktoś ciągle cię przygnębia, czas pozwolić mu odejść.
  • Zrób coś nowego. Próbowanie nowych rzeczy to świetny sposób na urozmaicenie życia, prowadzący do szczęścia.Kiedy wychodzisz ze swojej strefy komfortu, otwierasz się na nowe doświadczenia i możliwości.
  1. Możesz znaleźć sens w swoim życiu. Kiedy znajdziesz sens w swoim życiu, masz większe szanse na szczęście. Aby znaleźć sens w swoim życiu, zadaj sobie pytanie, co Cię pasjonuje i co chcesz osiągnąć. Kiedy dobrze zrozumiesz te rzeczy, możesz zacząć nad nimi pracować.
  • Osiągnięcie celów wzmocni twoje zdrowie psychiczne i nada twojemu życiu cel i sens.
  • Rób coś, co Cię pasjonuje. Kiedy pracujesz nad czymś, co Cię pasjonuje, masz większe szanse na bycie szczęśliwym.
  • Pomagać innym. Jednym z najlepszych sposobów na znalezienie sensu w życiu jest pomaganie innym. Kiedy komuś pomagasz, wywierasz pozytywny wpływ na jego życie i sprawiasz, że czujesz się dobrze.
  • Zrób coś, co sprawia Ci radość. Kiedy robisz coś, co sprawia, że ​​czujesz się dobrze, poprawia to nastrój i poprawia zdrowie psychiczne. Robienie rzeczy, które sprawiają, że jesteś szczęśliwy, pomoże ci również znaleźć sens w swoim życiu.

Szczęście to wybór. Możesz wybrać bycie szczęśliwym, bez względu na to, co życie rzuca na twoją drogę. Kiedy zdecydujesz się być szczęśliwym, masz większe szanse na znalezienie szczęścia w swoim życiu. Zmień więc sposób myślenia, skup się na pozytywnych aspektach swojego życia i znajdź spokój w małych rzeczach.
Znajdź sens w swoim życiu i rób więcej rzeczy, które sprawiają, że czujesz się swobodnie. Kiedy skupiasz się na problematycznych częściach swojego życia, mnożą się. Jednak sprawy wyglądają jaśniej, gdy umieszczasz swoją energię w pozytywnych aspektach swojego życia. Każdego dnia możesz decydować, jak myślisz lub czujesz. Dziś wybierz szczęście.

O Mnie

Podczas gdy większość chłopaków w Polsce w połowie lat 90. interesowało się grą w piłkę na szkolnym boisku, dla mnie fascynujące były pisma komputerowe... (Kliknij po więcej)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Udostępnij:

Powiązane artykuły

Horacy stoicyzm

Horacy stoicyzm

Wprowadzenie do Horacego i stoicyzmu Horacy, znany również jako Quintus Horatius Flaccus, to rzymski poeta liryczny z okresu złotego wieku

Read More
Seneka stoicyzm

Seneka stoicyzm

Wstęp do Stoicyzmu i Seneki Stoicyzm to filozofia, która ma swoje korzenie w starożytnej Grecji. Została ona zapoczątkowana przez Zenona

Read More