fbpx

Społeczna ścieżka do zdrowszych jelit

Table of Contents

Przyjaźnie mogą zdziałać więcej niż tylko chronić twoje zdrowie psychiczne. Mogą również pomóc w utrzymaniu zdrowych jelit.

Coraz więcej badań sugeruje, że twoje życie towarzyskie jest powiązane z wieloma wskaźnikami zdrowia fizycznego, w tym z mikrobiomem jelitowym. Na przykład badanie szympansów w Tanzanii wykazało, że miały one od 20 do 25% więcej gatunków bakterii obecnych w porze deszczowej, kiedy są mniej odizolowane.

Podczas gdy dotychczasowe badania obejmowały małpy i szympansy, naukowcy uważają, że odkrycia mogą odnosić się do innych naczelnych, w tym ludzi. To ważne, ponieważbakterie jelitowe odgrywają istotną rolę w trawieniu, odporności i innych funkcjach.

Zadbaj o swoje przyjaźnie i żołądek. Dowiedz się więcej o społecznej ścieżce do zdrowszych jelit.

Wskazówki dotyczące bycia bardziej towarzyskim

Badanie State of American Friendship Survey z 2021 r. wykazało, że Amerykanie mają mniej bliskich przyjaźni niż w przeszłości, rzadziej rozmawiają ze swoimi przyjaciółmi i doświadczają mniejszego wsparcia.

Społeczna ścieżka do zdrowszych jelit. Odwróć sytuację dzięki tym pomocnym strategiom:

  1. Podejmij ryzyko. Możesz czuć się niezręcznie, jeśli chodzi o nawiązywanie nowych znajomości i pogłębianie obecnych relacji. Jednak nagrody są tego warte. Skoncentruj się na tym, co musisz zyskać.
  2. Pozostajemy w kontakcie. Pozostanie w kontakcie wymaga czasu i wysiłku.Uczyń swoje relacje priorytetem. Zarezerwuj czas w swoim harmonogramie dla przyjaciół i rodziny. Zbierz się na wspólne posiłki. Planuj wycieczki i imprezy potluck.
  3. Zrób małą rozmowę. Odśwież swoje umiejętności konwersacyjne. Rozmawiaj z przyjaznymi nieznajomymi w kawiarniach i na lotniskach.
  4. Podziel się swoimi uczuciami. Buduj zaufanie, pozwalając sobie na bezbronność. Mów otwarcie o swoich myślach i emocjach. Słuchaj uważnie, gdy twoi przyjaciele potrzebują wsparcia.
  5. Podążaj za swoimi zainteresowaniami. Czy masz problemy z nawiązywaniem przyjaźni poza pracą?Spróbuj dotrzeć do innych osób, które lubią to samo, co Ty. Zapisz się na lekcje gotowania lub lekcje tańca. Dołącz do chóru lub klubu książki.
  6. Tempo się. Według niektórych badań potrzeba około 50 godzin, aby nawiązać swobodną przyjaźń, a ponad 200 godzin, aby się do siebie zbliżyć. Nie spiesz się i pozwól rzeczom toczyć się naturalnie.

Inne wskazówki dotyczące utrzymania zdrowych jelit

Reszta twojego stylu życia też ma znaczenie!

Wypróbuj te dodatkowe kroki, aby utrzymać zrównoważony mikrobiom jelitowy:

  1. Ćwiczyć. Regularne ćwiczenia zwiększają liczbę pożytecznych drobnoustrojów jelitowych i zmniejszają te szkodliwe. Znajdź różnorodne zajęcia, które sprawią Ci przyjemność i których będziesz chciał się trzymać. Uczyń swoje treningi społecznościowymi, zdobywając kumpla fitness i biorąc udział w zajęciach grupowych.
  2. Zwiększ ilość błonnika. Chroń wyściółkę żołądka i odżywiaj bakterie jelitowe dzięki diecie bogatej w błonnik. Inteligentne wybory obejmują warzywa, pełnoziarnisty makaron i płatki zbożowe, rośliny strączkowe i orzechy.
  3. Spożywaj zarówno probiotyki, jak i prebiotyki. Czy mylisz probiotyki i prebiotyki?Probiotyki to żywe bakterie, a prebiotyki to błonnik, którym się żywią. Można je znaleźć zarówno w suplementach, jak i niektórych produktach spożywczych.
  4. Ciesz się sfermentowaną żywnością. Podczas gdy pokarmy bogate w błonnik dostarczają prebiotyków, sfermentowana żywność jest głównym źródłem probiotyków. Obejmuje to jogurt i tempeh, a także kefir i kombucha.
  5. Ogranicz ultra przetworzoną żywność. Z drugiej strony,wysoko przetworzona żywność niszczy zdrowe bakterie jelitowe. Ogranicz ciastka, ciasta i frytki, a także czerwone mięso i alkohol.
  6. Jedz pomidory. Codzienne spożywanie pomidorów zostało powiązane z pozytywnymi zmianami w bakteriach jelitowych, w nowym badaniu przeprowadzonym przez Ohio State University. To obiecująca wiadomość, ponieważ pomidory są tak popularne, że stanowią 22% spożywanych przez nas warzyw.
  7. Radzić sobie ze stresem. Chroniczne napięcie powoduje wzrost hormonów stresu i stany zapalne, które mogą zakłócić pracę jelit. Zrelaksuj się dzięki ćwiczeniom i uspokajającym zajęciom.

Przyjaźnie i zrównoważone jelita pomagają bardziej cieszyć się życiem. Zwiększ swoje zdrowie i szczęście, pozostając w kontakcie, stosując pożywną dietę i regularnie ćwicząc.

O Mnie

Podczas gdy większość chłopaków w Polsce w połowie lat 90. interesowało się grą w piłkę na szkolnym boisku, dla mnie fascynujące były pisma komputerowe... (Kliknij po więcej)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Udostępnij:

Powiązane artykuły

Horacy stoicyzm

Horacy stoicyzm

Wprowadzenie do Horacego i stoicyzmu Horacy, znany również jako Quintus Horatius Flaccus, to rzymski poeta liryczny z okresu złotego wieku

Read More
Seneka stoicyzm

Seneka stoicyzm

Wstęp do Stoicyzmu i Seneki Stoicyzm to filozofia, która ma swoje korzenie w starożytnej Grecji. Została ona zapoczątkowana przez Zenona

Read More