fbpx

Sekret zarządzania emocjami

Table of Contents

Zaskakują Cię czasem Twoje emocje? Nagle czujesz się bardzo smutny lub zły, nawet jeśli część ciebie wie, że jest to nieproporcjonalne do tego, co dzieje się w tej chwili. Jeśli tak, możesz doświadczać emocjonalnego wyzwalacza.

To psychologiczny termin określający, kiedy twoja reakcja ma więcej wspólnego z twoją przeszłością niż obecną sytuacją. W najpoważniejszych przypadkach wyzwalacze mogą być związane z zespołem stresu pourazowego. W mniejszym stopniu są one również rutynową częścią życia większości dorosłych.

Na przykład możesz lubić swoją pracę i lubić pracować z szefem. Pewnego dnia chcesz odejść, ponieważ zajrzała do szuflady twojego biurka bez uprzedniego pytania. Kiedy dokładniej przyjrzysz się swojej odpowiedzi, przypomnisz sobie, jak się czułeś, gdy twoi rodzice lub współmałżonek naruszyli twoją prywatność w podobny sposób.

Uzdrowienie obolałych miejsc pomoże ci być szczęśliwszym i odnosić większe sukcesy. Wypróbuj te strategie radzenia sobie z wyzwalaczami emocjonalnymi.

Krótkoterminowe strategie radzenia sobie z wyzwalaczami emocjonalnymi

Chociaż wyzwalacze są powszechne, nadal mogą siać spustoszenie. Chcesz uniknąć wybuchów, które mogłyby wykoleić twoją karierę lub relacje, na których Ci zależy.

Sekret zarządzania emocjami. Użyj tych strategii:

  1. Kierowco zwolnij. Oprzyj się impulsowi natychmiastowej reakcji. Daj sobie czas na przemyślenie sprawy. Policz do dziesięciu lub przejdź się po bloku.
  2. Oddychaj głęboko. Sposób, w jaki oddychasz, może pomóc ci się uspokoić i rozjaśnić myślenie.Wdychaj przez nozdrza, a nie przez usta. Wydłużaj wydechy, aby się zrelaksować.
  3. Odwróć uwagę. Jeśli nadal jesteś przytłoczony, możesz pomyśleć o czymś innym, dopóki nie znajdziesz się w bezpiecznym miejscu. Powtórz pozytywne afirmacje lub zaplanuj, co zrobisz na obiad.
  4. Komunikuj się bezpośrednio. Bądź asertywny.Wspieraj swoje potrzeby i egzekwuj swoje granice. Okazuj innym taką samą troskę, jakiej pragniesz dla siebie.
  5. Przećwicz swoją odpowiedź. Jeśli twoje wyzwalacze są przewidywalne, możesz przećwiczyć, co robić w neutralnym otoczeniu. Spójrz w lustro lub napisz, co chcesz powiedzieć.
  6. Ustalić ograniczenia. Traktuj siebie z cierpliwością i współczuciem. Być może będziesz musiał unikać niektórych sytuacji podczas pracy nad poruszaniem się po nich.

Długoterminowe strategie radzenia sobie z wyzwalaczami emocjonalnymi

Zarządzanie wyzwalaczami jest ważne, ale musisz kopać głębiej. Zajęcie się przyczynami źródłowymi pomoże ci cieszyć się większym spokojem umysłu.

Wypróbuj te techniki:

  1. Znajdź czas na codzienną refleksję. Zwiększenie samoświadomości jest kluczowe. Usiądź i obserwuj swoje myśli bez osądzania. Spróbuj prowadzić dziennik.
  2. Zaakceptuj swoje uczucia. Uznaj trudne emocje bez obwiniania siebie lub prób ich stłumienia. Pozostań w kontakcie z tym, jak się czujesz przez cały dzień.
  3. Toleruj niepewność. Wyzwalacze często wiążą się z poczuciem bezradności. Zmierz się z rzeczywistością, że niektóre rzeczy są poza twoją kontrolą i poświęć swoją energię obszarom swojego życia, w których możesz dokonać pozytywnych zmian.
  4. Szukaj wsparcia. Kiedy będziesz gotowy, porozmawiaj o wyzwalaczach z kimś, komu ufasz. Poinformuj rodzinę i przyjaciół, jak mogą Ci pomóc. Rozwijanie bliskich relacji daje również poczucie bezpieczeństwa, które może sprawić, że wyzwalacze będą mniej intensywne.
  5. Okaż szacunek. Opisywanie kogoś jako wyzwalanego jest czasem zniewagą używaną do odrzucenia jego doświadczeń. Walidacja innych tworzy zdrowsze środowisko dla każdego z nas.
  6. Rozważ doradztwo. Aby uzyskać dodatkową pomoc, możesz porozmawiać ze specjalistą ds. zdrowia psychicznego. Terapia może dać ci lepszy wgląd w twoje zachowanie i nauczyć cię cennych umiejętności radzenia sobie. Poproś swojego lekarza o skierowanie lub skontaktuj się z organizacjami, takimi jak Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne.

Wyzwalacze to uparte rzeczy, ale możesz rozwinąć umiejętności radzenia sobie z nimi. Wzmocnij się, dbając o swoje zdrowie emocjonalne.

O Mnie

Podczas gdy większość chłopaków w Polsce w połowie lat 90. interesowało się grą w piłkę na szkolnym boisku, dla mnie fascynujące były pisma komputerowe... (Kliknij po więcej)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Udostępnij:

Powiązane artykuły

Horacy stoicyzm

Horacy stoicyzm

Wprowadzenie do Horacego i stoicyzmu Horacy, znany również jako Quintus Horatius Flaccus, to rzymski poeta liryczny z okresu złotego wieku

Read More
Seneka stoicyzm

Seneka stoicyzm

Wstęp do Stoicyzmu i Seneki Stoicyzm to filozofia, która ma swoje korzenie w starożytnej Grecji. Została ona zapoczątkowana przez Zenona

Read More