fbpx

Przeszkody w medytacji. Jakich przeszkód podczas medytacji możesz doświadczyć.

Table of Contents

Medytacja może uspokajać, ale może też dostarczać nieprzyjemnych doświadczeń. Niedawne badanie potwierdziło to, co wielu praktyków już wiedziało. Uważność tworzy szeroką gamę doświadczeń.

Według badań przeprowadzonych przez University College London, ponad 25% dorosłych, którzy regularnie medytują, zgłosiło nieprzyjemne doświadczenia związane z ich praktyką. Lęk oraz zniekształcone emocje i myśli były częstsze wśród mężczyzn i uczestników stosujących podejście dekonstrukcyjne.

Zanim zrezygnujesz z medytacji na stałe, pomocne może być porównanie medytacji z terapią. Często czujesz się gorzej, zanim dokonasz przełomu, ale proces jest nadal opłacalny.

Innymi słowy, aby wyremontować kuchnię, musisz ją rozebrać. W ten sam sposób twój umysł może chwilowo wydawać się bardziej zabałaganiony, ale nadal robisz postępy.

Przygotuj się na wyzwania na drodze do uważności. Przyjrzyj się tym typowym psychicznym i fizycznym przeszkodom w medytacji i dowiedz się, co z nimi zrobić.

Psychiczne przeszkody w medytacji – jak je przezwyciężyć:

  1. Dostosuj swoje oczekiwania. Możesz czuć się rozczarowany, słysząc, że medytacja czyni cię błogim, ale Ty jesteś bardziej pobudzony niż na początku. Pamiętaj, że uważność rzuci więcej światła na wszystko, co dzieje się w twoim życiu.
  2. Małe kroczki. Wielu początkujących czuje się niekomfortowo, medytując dłużej niż kilka minut. Krótkie sesje mogą być produktywne i prawdopodobnie odniesiesz większy sukces, jeśli będziesz stopniowo zwiększać czas.
  3. Próbuj różnych stylów. Jeśli kontemplacja pustki sprawia, że ​​czujesz się nieswojo, wypróbuj inną metodę. Skoncentruj się na oddechu lub pomyśl o wibrującej miłości.
  4. Nie obwiniaj się. Niektórzy uczestnicy londyńskiego badania byli również zaniepokojeni negatywnymi, powtarzającymi się myślami. Poćwicz patrzenie na swoje myśli bez obwiniania. Spróbuj przeformułować sytuacje z bardziej pozytywnej perspektywy.
  5. Zbadaj swoje wartości. Jeśli medytacja jest częścią Twojej religii, Twoja wiara może pomóc ci uporać się z nieprzyjemnymi doświadczeniami. Niezależnie od swoich przekonań, zwróć się do osobistych źródeł siły i wsparcia.
  6. Wczuj się w siebie. Bądź delikatny dla siebie, gdy medytujesz. Zaakceptuj swoje uczucia i pamiętaj, że zasługujesz na szczęście.

Fizyczne przeszkody w medytacji:

  1. Usiądź prosto. Medytacja jest łatwiejsza, jeśli masz dobrą postawę. Rozłóż ciężar równomiernie na kościach kulszowych i wydłuż kręgosłup. Pociągnij ramiona w dół i do tyłu.
  2. Wzmocnij mięśnie głębokie. Twarde mięśnie głębokie zapewnią Ci wygodę podczas medytacji i innych codziennych czynności. Wykonuj ćwiczenia, takie jak deski i unoszenie nóg, aby ujędrnić każdy mięsień. Oddychaj, aby rozszerzyć i zmiękczyć brzuch przy każdym wdechu i lekko skurczyć przy każdym wydechu.
  3. Rozciągaj się regularnie. Trening elastyczności sprawi, że będziesz bardziej gibki. Skoncentruj się na ruchach otwierających biodra.
  4. Poruszaj się. Chodząca medytacja jest konstruktywną alternatywą dla każdego, kto ma problem ze zbyt długim siedzeniem. Wybierz ciche i bezpieczne miejsce, w którym możesz powoli chodzić po okręgu. Jeśli lubisz spacery w grupie, zaproś przyjaciela lub sprawdź harmonogram w lokalnym studiu jogi lub medytacji.
  5. Ubierz się warstwowo. Możesz czuć, że jest zbyt gorąco lub zimno, ponieważ temperatura ciała zmienia się podczas medytacji. Załóż sweter lub szal na T-shirt lub dowolny strój, który pozwoli Ci na szybkie poprawki w razie potrzeby.
  6. Jedz lekko. Trawienie ciężkiego posiłku lub słuchanie burczenia w brzuchu może rozpraszać. Możesz przestać jeść kilka godzin przed każdą sesją medytacyjną lub zjeść lekką przekąskę, taką jak herbata i jogurt.

Może ci się nie podobać to, co czai się z tyłu lodówki, ale będzie pachnieć ładniej, gdy te resztki znikną. Zaufaj, że medytacja może przynieść ci spokój, nawet jeśli budzi nieprzyjemne myśli i uczucia, którymi musisz się zająć.

O Mnie

Podczas gdy większość chłopaków w Polsce w połowie lat 90. interesowało się grą w piłkę na szkolnym boisku, dla mnie fascynujące były pisma komputerowe... (Kliknij po więcej)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Udostępnij:

Powiązane artykuły

Horacy stoicyzm

Horacy stoicyzm

Wprowadzenie do Horacego i stoicyzmu Horacy, znany również jako Quintus Horatius Flaccus, to rzymski poeta liryczny z okresu złotego wieku

Read More
Seneka stoicyzm

Seneka stoicyzm

Wstęp do Stoicyzmu i Seneki Stoicyzm to filozofia, która ma swoje korzenie w starożytnej Grecji. Została ona zapoczątkowana przez Zenona

Read More