fbpx

Krótki przewodnik po bezpiecznych ćwiczeniach z bólem pleców

Table of Contents

Kiedy bolą cię plecy, pójście na siłownię może być ostatnią rzeczą, o której myślisz. Jednak ćwiczenia są zwykle bardziej korzystne niż leżenie w łóżku.

Przez lata lekarze mówili swoim pacjentom, żeby się kładli, ale to myślenie się zmieniło. Ruch sprzyja leczeniu na kilka sposobów:

  • Odprężasz się i wzmacniasz mięśnie.
  • Zwiększasz krążenie, dostarczając więcej tlenu i składników odżywczych do kręgosłupa.
  • Dodatkowo poprawiasz nastrój, co zwiększa motywację i pomaga radzić sobie z depresją, która czasami towarzyszy chronicznemu bólowi.

Jeśli jesteś jednym z 80 milionów Amerykanów, którzy każdego roku zgłaszają ból pleców, ćwiczenia są częścią rozwiązania. Wypróbuj te sugestie dotyczące ochrony i wzmocnienia pleców.

Krótki przewodnik po bezpiecznych ćwiczeniach z bólem pleców. Wskazówki dotyczące ćwiczeń z bólem pleców:

Podczas ćwiczeń możesz poradzić sobie z bólem pleców,ważne jest, aby zachować ostrożność, aby uniknąć dalszych obrażeń. Opracuj stopniowy program, który zapewni Ci bezpieczeństwo podczas budowania kondycji.

Wypróbuj te strategie:

  1. Słuchaj swojego ciała. Niewielki dyskomfort jest naturalny, gdy zaczynasz ćwiczyć, zwłaszcza jeśli przez jakiś czas prowadziłeś siedzący tryb życia.Przerwij wszelkie ruchy, które powodują ostry lub uporczywy ból. Oglądaj filmy lub współpracuj z trenerem, aby znaleźć bezpieczniejsze substytuty.
  2. Pracuj nad swoim rdzeniem. Silne mięśnie brzucha pomogą podeprzeć dolną część pleców. Aby uniknąć wywierania nacisku na obolałe miejsca, poszukaj opcji, takich jak deski, ptasi pies i most.
  3. Sprawdź swoją formę. Utrzymanie prawidłowej postawy jest jeszcze ważniejsze, gdy bolą Cię plecy. Napnij rdzeń i unikaj wyginania pleców. Obserwuj innych na siłowni lub obserwuj siebie w lustrze.
  4. Rozgrzać się. Rozpocznij stopniowo, aby podnieść temperaturę ciała i uchronić się przed kontuzjami. Jedź na rowerze stacjonarnym z małą prędkością przez 5 minut lub machaj rękami podczas marszu.
  5. Rozciągnij mięśnie. Zwiększ swoją elastyczność i zakres ruchu. Zamiast podskakiwać, wykonuj rozciąganie statyczne, w którym utrzymujesz się w wygodnej pozycji przez 10 sekund lub dłużej. Pamiętaj, aby najpierw rozgrzać się lub rozciągnąć na koniec treningu.
  6. Rozjaśnić. Bądź delikatny dla siebie, gdy masz zaostrzenie. Wybierz zajęcia o niskim wpływie, takie jak aerobik w wodzie. Zmniejsz ciężar, który podnosisz.

Inne sugestie dotyczące zapobiegania bólom pleców

Reszta twojego stylu życia też ma znaczenie. Twoje codzienne nawyki mogą pomóc zminimalizować dyskomfort i zachować zdrowy kręgosłup.

Techniki te mogą pomóc:

  1. Wyprostować się. Prawidłowa postawa pomaga kręgosłupowi i ogólnemu zdrowiu. Zapoznaj się z 3 naturalnymi krzywiznami pleców. Utrzymuj je, gdy siedzisz i stoisz.
  2. Siedź mniej. Długotrwałe siedzenie jest główną przyczyną bólu pleców, zwłaszcza jeśli się garbisz. Zdobądź regulowane biurko, które pozwala ci stać przez część dnia. Rób przerwy na spacer i rozciąganie ciała.
  3. Jedz zdrowo. Dieta przeciwzapalna to kolejne potężne narzędzie wspomagające gojenie. Spożywaj dużo warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych i zdrowych tłuszczów. Zminimalizuj ultra przetworzoną żywność i czerwone mięso.
  4. Śpij dobrze. Twój umysł i ciało potrzebują od 7 do 9 godzin dobrego odpoczynku każdej nocy. Sposób, w jaki śpisz, może również bezpośrednio wpływać na twoje plecy. Przetestuj różne materace i pozycje do spania, aby zobaczyć, co Ci odpowiada.
  5. Schudnąć. Nadwaga sprawia, że ​​organizm pracuje ciężej. Jeśli nosisz te funty wokół talii, mogą one również powodować pochylenie miednicy, które obciąża dolną część pleców. Odchudzaj się stosując zbilansowaną dietę i aktywny tryb życia.
  6. Radzić sobie ze stresem. Chroniczne napięcie jest kolejnym źródłem stanu zapalnego. Ciesz się praktykami relaksacyjnymi, takimi jak robienie czegoś, co kochasz lub słuchanie muzyki.

Aktywność fizyczna odgrywa kluczową rolę w rehabilitacji kręgosłupa. Porozmawiaj z lekarzem o swoich indywidualnych potrzebach i spraw, aby bezpieczne ćwiczenia stały się częścią Twojej rutyny.

O Mnie

Podczas gdy większość chłopaków w Polsce w połowie lat 90. interesowało się grą w piłkę na szkolnym boisku, dla mnie fascynujące były pisma komputerowe... (Kliknij po więcej)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Udostępnij:

Powiązane artykuły

Horacy stoicyzm

Horacy stoicyzm

Wprowadzenie do Horacego i stoicyzmu Horacy, znany również jako Quintus Horatius Flaccus, to rzymski poeta liryczny z okresu złotego wieku

Read More
Seneka stoicyzm

Seneka stoicyzm

Wstęp do Stoicyzmu i Seneki Stoicyzm to filozofia, która ma swoje korzenie w starożytnej Grecji. Została ona zapoczątkowana przez Zenona

Read More